Hlavní a současně největší město České republiky Praha leží uvnitř Středočeského kraje, ale jako samostatný kraj není jeho součástí. Je sídlem prezidenta republiky, parlamentu, vlády, ale i většiny politických stran, téměř všech církví a dalších různých sdružení. Praha je obecně považována za jedno z nejkrásnějších měst v Evropě.
K vidění je tu opravdu mnoho, že by se nám to ani nevešlo do tohoto článku. Uvedeme jen malou část, a to Pražský Hrad, Hradčany, Karlův most, Valdštejnský palác, Václavské a Staroměstské náměstí, Staroměstská radnice, Národní divadlo, Národní muzeum, Letohrádek Hvězda, Břevnovský klášter a mnoho dalších.

„CharlesBridgeMalaStranaPragueCzechRepublic“ od Massimo Catarinella – Vlastní dílo. Wikimedia Commons.
CharlesBridgeMalaStranaPragueCzechRepublic
od Massimo CatarinellaVlastní dílo.
Wikimedia Commons.

Pražské kuriozity

O Praze už bylo napsáno všude všechno, tak alespoň uvádíme pár kuriozit a zajímavostí, které o stověžaté Praze pravděpodobně netušíte, mimochodem, věží je nejmíň 5x tolik. Nejstarší pražské nádraží Bruska, dnes Praha – Dejvice, zahájilo provoz v roce 1830 a pokračuje doposud. Na nádvoří Pražského hradu najdete nejhlubší pražskou studnu s hloubkou 70 metrů, která pochází ze středověku, sloupec vody býval 46 metrů vysoký.
Už od 14. století nepřetržitě léčí nejstarší pražská nemocnice Na Františku, založena roku 1354. Tradicí už od roku 1499 se může pochlubit nejstarší pražská hospoda a pivovaru U Fleků, ležící na Novém Městě.

První tramvaj

Poprvé v Praze vyjela roku 1875 tramvaj, tehdy ještě tažená koňmi, v roce 1891 lanovka z Letné na Petřín, v březnu 1908 vyjel první autobus a metro s velkou slávou v květnu 1974.
Pravděpodobně ani 3 hodiny chůze by nestačily na projití nejdelší pražské ulice, kterou je výpadovka Strakonická, měří 15,5 km. Zato nejkratší pražská ulice Jiřího Červeného je dlouhá jen 27 m a leží na Kampě, je také velmi úzká.
Nejdelší most s délkou 1,25 km najdete na Praze 8 a jmenuje se Negrelliho viadukt nebo též Karlínský viadukt. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Do provozu byl uveden v červnu 1850.